Monday, April 18, 2011

2/4/2011

seharian dalam bilik...
menambahkan kebosanan aku...
dalam otak dah berkira2...
nak makandekat seri puteh....
kata nas n kak fini...
makanan kat situ sedap....
eeee xsabarnya nak makan..wahahahaa..
nak makan tomyam,telur bungkus,kailan ikan masin but no nasi...
almaklum la tengah diet katakan...
diet xmakan nasi je..
yang lain still boleh lagi....wahahaha
ala sekali sekala je pun...
menjak-menjak jadi orang kaya baru nie...
nafsu bukan main tinggi lagi....

kak fini : iza kita g jonker walk nak x  lepas makan kat seri puteh???

iza        :  ok je kak..iza no hal punya......

lebih kurang pukul 8.30 malam
kitaorg beramai-ramai
ramai tu xramai sangat la....
dalam 4 orang je pun...
aku,nas,kak fini n kak anje....

keluar asrama dah malam...
nak g makan lagi...
so bgtau la pakcik guard...
kata kitaorg blik lambat.....
takut lambat..kena saman pulak...naya je....melayang sepuluh henget kitaorg...
baik bgtau perkara sebenar...

aku               : '' pakcik kitaorg nak g jonker walk..kitaorg blik lambat sikit er...

pakcik guard : hah balik lambat!! lambat tu dalam pukul brapa??
aku               :  tak tahu la nak cakap pakcik...dalam pukul 12.30 macam tu la...
                       lagipun kitaorang nk g makan jugak...

pakcik guard : ok tapi lambat dalam 12.15 je......jgn lambat-lambat sangat.

aku               :  ok...

bestnya...akhirnya dapat gak makan
dekat seri puteh nie....
hah bukan main tinggi nafsu masing-masing...
seorang order sampai 2 3 jenis lauk..
expeciaally kak anje la....
sempoi...makan nasi goreng daging merah je...
yang lain xyah cite la....
tal lebih dari satu...bukan kitaorg la...
makan punya banyak...
tapi nak bagi seimbang punya pasal..
kitaorg order air limau ais..
yang kononnya boleh bakar lemak lepas mencekik...
wahahahaha......

tapi ari tu agak xbest jugak....
dayah tak joint...
eee...dia memang macam-macam...
assigment xsiap la....
sakit perut la....eee macam-macam...
wahahahah
lepas abis kitaorg makan.....
masing-masing tacap balik muka....
yela nk g jonker walk pulak....wahahaha

perjalanan ke jonker dalam 15 minit je....
kitaorg sampai...sesak la jugak..
almaklumla malam minggu....
jalan-jalan 20 minit.....
tiba-tiba kak fini mengadi sakit dada...
huhu cemas kitaorg...
tapi cemas-cemas boleh lagi ...
kitaorg buat lawak......wahahaha
kak fini pun  gelak jugak tapi...
tak semeriah selalu la....heheheh

kata kak fini...dia memang selalu jadi mcm nie...
kalau lambat makan.....(nak makan besar punya pasal....pose la petang 2)
ubatnya minum air yang ada limau ...lepas 2 ok la...
bunyinya memang senang tapi masalahnya..kitaorg dekat taman kat jonker...
mana ada orang jual air limau...
air tin banyak la...
huhuhuhuhu pening gak nk cari ubat kak fini nie...hhehehe
yela takut-takut kak fini pengsan...
kalau pengsan sapa nak dukung...
aku?????????
mmg la badan aku besar dari yang lain...
tapi xsanggup aku....
aku masih sayangkan lemak2 aku nie....wahahahaha

bukan itu aje...
dah kalau kak fini pengsan..
sapa nak drive????
aku?? tahu la tapi tulah...
boleh drive kalau jalan yang lurus je...
kalau ada bengkang bengkok...mampus aku..
kak anje pun sepesyen macam aku...
tambahan lagi malam...malam mata aku mana la nampk sangat...
tak pasal2 menambahkan masalah....
nas??? jangan kata la...
kata dia...merempit aku pandai la.

runsing punya runsing...
kitaorg pun try tepon si wan nie..
minta tolong...tapi menyakitkan hati pulak...
telefon x berangkat...
mungkin main futsal...
eee....hidup dia nie ngan futsal je...
futsal....futsal...futsal...
apa nak jadi la...
ala pape jela....

alih-alih pukul 12.30 pun x sampai lagi...
aduh...susahlah mamat nie...
kalaulah orang 2 nak mati..
dah mati dulu agaknya kalau tggu si wan nie...
15 minit kemudian bari dia sampai...
eeee dah la lambat...boleh pulak dia senyap je...
bukan nk tanya ??? ok ke tak???? macam mana boleh jadi macam nie???
nie x tgk jer...memang xd perasaan betul la...
tapi orang lain pulak yang care...
cute boy kata kak anje....

cute boy : eh kenapa nie??

kitaorg    : entahlah...sakit dada katanya..

kat mana kereta....g amik dulu la si wan ngan cute boy nie...
ingatkan...si cute boy yang bawak kereta...
rupannya si wan nie....
ala spoil betol la.....wahahahaha

kak fini dah mengerang2 dalam keta...
kitaorang dah panik tapi si wan nie...
eee boleh buat tak tahu jer...
sabar jela...
sempat lagi 2...marah kak fini...
''sakit2 pun nk kuar jugak''
walaupun pendek tapi memang nak buat kitaorg tergelak...
mana taknya...orang tengah sakit..
dia nk marah pulak...
wan!!!!wan!!!!!!!wan!!!!!

semua lampu merah dia langgar...
dalam hati aku fikir sendiri...
nie ker pemandu berhemah..
kata kak fini..si wan nie cermat orangnya...
masa selekoh pun...bukan main...
takut aku...cepat2 aku kunci pintu....
takut2 tercicir pulak orang yang dalam keta tuu...
kata si wan....
waktu kecemasan,merah tanda jalan.....wahhaha

ingatkan masalh dah settle....
sesampai je kat hostel dalam kul 1...
makcik xbg kad asrama kitaorg....
kata makcik 2...kad kitaorg kena tahan...
hisss aku nie mulala....
angin satu badan.....
mana taknya......dh cerita yang kak fini sakit masa kat jonker...
tapi dia buat derk jer....kata dia makcik tak tahu...
esk g pejabat amik pas kamu....
aku pun  betah la....kitaorg dh bgtau perkara sebenar pun kena jugak...
xbgtau...kata macam2....hisss susah la makcik. nie....

*** ada lagi yang blaku lepas 2....tapi malas la nk tulis lagi...mgantuk la pulak...
almaklum la ada clazz jap g....

No comments:

Post a Comment