tak ku sangka tak ku duga.
masih ada lagi pertemuan kedua...
sukar untuk ku percaya..
keluar dengan lelaki itu....hanya berdua....
lelaki yang pada ku,sukar untuk dpercayai..
lelaki yang pada ku,suka mengambil kesempatan..
tetapi ternyata..tanggapan itu memakan diri ku...
sungguh aku tak percaya??????????
andaian ku ..dia hanya mimpi...
andaian ku...dia hanya ilusi..
yang hadir mewarnai hati...
kenangan semalam memang sukar tuk ku lupakan...
senyumannya..tutur katanya...tingkah lakunyayang suka myakat ku...
membuat aku tersenyum sentiasa...
Oh Tuhan.apakah terjadi padaku???????
sesekali mata kami bertaut...
cepat2 aku melarikan mataku ke tempat lain...
sungguh aku takut.....takut andai hati tersalah berbicara...
dari tingkah lakunya..
harapan demi harapan aku hamparkan...
mengharap pada phubungan yang halal di sisiNya...
tetapi, tak mungkin ia berlaku...
aku umpama bunga matahari...
yang sedap d pandang...tetapi x layak tuk memiliki dan dmiliki...
dia mengamit perasaan...
dia mengundang kelucuan..
dia sentiasa membuat aku tersenyum..
rindunya aku pada kenangan semalam...
masih ada lagikah pertemuan ketiga????
sejenak aku berangan..
mgharap dii adalah tulang rusukku...
mungkinkah???
ah tak mungkin....siapala aku ini...
gadis yang x punya daya penarik...
tertanya-tanya aku...
adakah aku benar2 tak bisa menawan hati insan yang bernama ''lelaki''?????????
kenapa begitu mudah hati terpaut sayang..
kenapa begitu mudah hati mengata sayang..
kenapa perasaan sering ketawa apabila
bayangannya hadir dengan sebuah senyuman yang sangat manis...
Oh Tuhan...dia benar2 buat aku terleka...
benar2 buat aku menjadi nanar...
benar2 buat perasaan ku tak tentu arah...
benar2 buat aku perasan sendiri...
setiap detik...setiap saat..
aku berdoa...mengharap dia adalh untuk ku...
YA ALLAH....sesungguhnya apa yang terjadi ...atas khendakMu...
syukur ku Kau menganugerahkan padaku perasaan yang indah ini ....biar pun hanya ilusi....


No comments:
Post a Comment